Som virksomhed er det altid rart at have præsentationsmateriale liggende. Således er man velforberedt til pludselige kundebesøg, og man har mulighed for at sende et overblik over virksomheden, hvis sådanne skulle være ønsket fra en interessent. I det hele tages er der ingen ulemper ved at have trykt materiale omhandlende sin virksomhed. Med tiden er priserne faldet markant, og der er derfor hverken nogen bekostelig eller på anden måde besværlig affære. Det trykte materiale kan være alt fra en beskeden brochure til et omfattende reklameblad. Lige meget hvad, får kunden en mere håndgribelig tilgang til dit produkt, og det hele virker således mere professionel.
Det kan ofte være besværligt, på anden måde end med en hjemmeside, at præsentere virksomheden og dens produkter. Dette er da også tit grundlaget for, at flere og flere erhvervsdrivende inddrager brugen af trykt markedsføringsmateriale i deres markedsføringsstrategi. På denne måde rammer de målgruppen af potentielle kunder bredere, da det ikke er alle som er villige eller har overskud til at besøge virksomhedens hjemmeside. – Det virker måske en smule gammeldags, men det må dog ikke undervurderes, hvor effektivt det er at give sine kunder noget mere håndgribeligt kildemateriale. Således har de mulighed for at sidde og bladrer i dit sortiment, og de kan dermed tage en pause fra eksempelvis pc-skærmen, hvis de allerede sidder foran denne i deres arbejdsfunktion.
Markedsføring på print og tryk har været en førende markedsføringsstrategi i hundredvis af år, og selv med internettets udvikling har det stadigvæk vist sig at være en effektiv løsning. Vi foreslår, at du som minimum undersøger dine muligheder, hvad angår inddragelse af trykt markedsføringsmateriale.
En professionel præsentation
Når virksomheden skal præsentere sig selv for kunder eller andre interessenter, er det vigtigt, at dette foregår på en professionel og seriøs måde. Ingen ambitiøs virksomhedsejer ønsker at fremstå umoden eller uforberedt.
Den bedste måde, hvorpå du kan præsentere din virksomhed, er ved at henvende dig til flere af kroppens sanser. Umiddelbart vil høresansen være den mest aktuelle, da du mundtligt præsentere virksomhedens formåen og egenskaber. Derudover har du mulighed for også at henvende dig til det visuelle. Dette kan du gøre ved at have noget fedt præsentationsmateriale – et godt eksempel er fleksible rollups. Dette er et mobilt banner, som let og overskueligt kan stilles op til enhver præsentation. Dette får virksomheden til at fremstå usædvanlig seriøs, og selvom du gerne vil rette opmærksomheden på det, som du siger i din salgstale, er det visuelle element kun med til at fremme budskabet.
Du kan også bruge din rollup til at supplere din salgstale. Således har du mulighed for at skrive stikord eller fremvise projekter, som er særligt vigtigt i henhold til virksomhedens positive omdømme, men som ikke er relevante i din fremlæggelse. Et eksempel kunne være virksomhedens specielle miljøforhold eller arrangement i lokalområdet. Disse virker tiltalende for de fleste, men det kan virke en smule pralende, hvis du nævner det mundtligt. På et banner kan man således tillade sig mere, og med de relativt billige priser kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle kaste sig ud i arrangementet og inddrage rollups til sin virksomhedspræsentation.